Ar esate nors truputį girdėję apie PPC (Pay-Per-Click) rinkodarą ir norite sužinoti daugiau? O gal jau žinote, kad norite naudoti PPC reklamuojant savo verslą, bet nežinote kur pradėti? Jeigu taip, tai atėjote į gerą vietą! Čia jūs sužinosite viską, ką reikia žinoti apie PPC ir šių žinių panaudojimą asmeniniams tikslams.
Pirmiausia reikėtų apibrėžti PPC sąvoką ir bendrai apibūdinti kaip gi PPC reklama veikia. Pradėkim!
Kas yra PPC?
PPC yra angliškas akronimas, reiškiantis Pay-Per-Click (liet. Mokėjimas už paspaudimą). Tai yra internetinės rinkodaros modelis, kuriuo vadovaujantis reklamuotojai moka mokestį kiekvieną kartą kai kas nors paspaudžia vieną iš jų reklamų. Iš esmės tai yra būdas nusipirkti apsilankymų savo svetainėje, vietoje to, kad bandytumėte sugeneruoti tų apsilankymų srautą organiškai.
Reklama paieškų sistemose yra viena iš populiariausių PPC rinkodaros formų. Ji leidžia reklamuotojams siūlyti kainą už reklamos talpinimą paieškos sistemos remiamose nuorodose, kuri pasirodo kažkam vykdant paiešką panaudojus raktinį žodį, susijusį su reklamuotojų siūlomu produktu ar paslauga. Pavyzdžiui, jeigu mes siūlome statymą už raktinį žodį „PPC software“, mūsų reklama gali pasirodyti pačiame Google paieškos rezultatų viršuje.
Kiekvieną kartą kai kažkas paspaudžia mūsų reklamą, taip nukreipiant dar vieną lankytoją į mūsų svetainę, turime paieškos sistemai sumokėti mažą mokestį. Jeigu PPC strategija veikia sėkmingai, šis mokestis yra nereikšmingas, kadangi vienas apsilankymas jūsų svetainėje yra vertingesnis nei šis mokestis. Kitaip tariant, jeigu mokame 3 eurus už paspaudimą, bet paspaudimas galų gale priveda lankytoją prie 300 eurų pirkinio mūsų svetainėje, tuomet uždirbame didelį pelną.
Norint sukurti sėkmingą PPC kampaniją, turime įdėti daug pastangų. Turime surasti ir pasirinkti tinkamus raktinius žodžius, juos surinkti ir iš jų padaryti kokybiškas reklamų kampanijas ir jų grupes, sukurti nukreipimo puslapius, kurie yra optimizuoti ir toliau sudominti lankytoją. Reklamuotojams, kurie kuria aktualias ir tikslingas PPC kampanijas, paieškų sistemos atsilygina sumažindami mokesčius už reklamos paspaudimą. Jeigu jūsų reklamos ir nukreipimo puslapiai yra naudingi vartotojams, Google iš jūsų reikalauja mažesnio mokesčio už paspaudimą, taip leisdamas jums padidinti savo pajamas. Taigi, jeigu norite pradėti naudoti PPC strategijas, svarbu išmokti kaip tai teisingai daryti.
Kas yra Google AdWords reklama?
Google AdWords reklama yra pati populiariausia PPC marketingo sistema pasaulyje. Adwords reklama leidžia verslui kurti reklamas, kurios yra matomos Google paieškos sistemos rezultatuose arba kitose Google platformose.
AdWords reklama veikia mokėjimo už paspaudimą modeliu, kuomet vartotojai stato pinigus už raktinius žodžius ir moka mokesčius už kiekvieną paspaudimą ant jų reklamos. Kiekvieną kartą kažkam vykdant paiešką, Google neria į AdWords reklamuotojų maišą ir ištraukia kelis laiminguosius, kurie galų gale pasirodys labai vertingoje reklamos vietoje paieškos rezultatų viršuje. Laimėtojai yra pasirenkami atsižvelgiant į keletą faktorių, tarp kurių yra ir jų reklamos kampanijų bei raktinių žodžių kokybė/aktualumas ir statymų dydis.
Kalbant kiek konkrečiau, tai priklauso nuo reklamuotojo reklamos reitingo (Ad Rank), t. y. rodiklio, apskaičiuojamo padauginant du svarbiausius faktorius – CPC statymą (Cost-Per-Click, liet. mokestis už paspaudimą) ir kokybės balą (quality score), kuris apima paspaudimų dažnį (click-through rate), aktualumą ir nukreipimo puslapio kokybę. Ši sistema leidžia „laimintiems“ reklamuotojams pasiekti savo potencialius pirkėjus sumokėjus mokestį, kuris atitinka jų biudžetą. Iš esmės tai yra aukcionas.
Adwords galite mokytis nemokamai štai čia!
Užsiimti PPC marketingu per AdWords sistemą yra labai naudinga, kadangi kaip populiariausia paieškų sistema, Google valdo didžiausius lankytojų srautus. Kaip dažnai jūsų PPC reklama pasirodys paieškos sistemoje priklauso nuo to, kuriuos raktinius žodžius ir derinimo tipus (match types) pasirinksite. Nors jūsų PPC marketingo sėkmingumas priklauso nuo daugelio faktorių, siekiant aukščiausių rezultatų galite koncentruotis ties šiais:
- Raktinių žodžių aktualumas – kurkite aktualius PPC raktinių žodžių sąrašus, glaustas raktinių žodžių grupes ir tikslingą reklaminį tekstą.
- Nukreipimo puslapio kokybė – kurkite optimizuotus nukreipimo puslapius, kurių turinys būtų įtaigus ir aktualus, kitaip tariant, pritaikytas skirtingoms paieškų užklausoms.
- Kokybės balas – kokybės balas yra Google skaičiuojamas jūsų raktinių žodžių, nukreipimo puslapio ir PPC kampanijų kokybės įvertinimas.
PPC raktinių žodžių atrinkimas
Raktinių žodžių atrinkimas PPC tikslams gali užimti labai daug laiko, bet taip pat yra be galo svarbus. Visa jūsų PPC kampanija yra paremta raktiniais žodžiais ir, kaip žinia, sėkmingiausi AdWords reklamuotojai pastoviai plečia ir peržiūri savo raktinių žodžių sąrašą. Jeigu atliekate raktinių žodžių atranką tik vienąkart (kai sukuriate savo pirmąją kampaniją), tikriausiai praleidžiate šimtus naudingų, nebrangių ir aktualių raktinių žodžių, kurie potencialiai jums gali sugeneruoti milžinišką lankytojų srautą.
Efektyvus PPC raktinių žodžių sąrašas turėtų būti:
- Aktualus. Juk nenorėtumėte mokėti už srautą lankytojų, kurie yra visiškai nesuinteresuoti jūsų verslu. Reikėtų rasti tikslingų raktinių žodžių, kurie vestų prie didesnio PPC paspaudimų dažnio, paspaudimų atsipirkimo ir aukštesnių pajamų. Vadinasi, jog turėtumėte statyti ant tų raktinių žodžių, kurie yra artimai susiję su jūsų siūlomomis prekėmis arba paslaugomis.
- Išsamus. Jūsų raktinių žodžių atrankos rezultatai turėtų apimti ne tik labiausiai ieškomus ir populiariausius, bet ir konkretesnius ir ilgesnius raktinius žodžius (long-tail keywords). Nors jie yra retesni, jie sudaro didžiąją dalį lankytojų srauto ateinančio per paieškos sistemas. Negana to, perkant tokius raktinius žodžius yra mažiau konkurencijos, todėl jie yra pigesni.
- Platus. PPC yra paremtas pasikartojimais. Todėl reikėtų nuolatos peržiūrėti ir plėsti savo kampanijas, taip prailginant ir keičiant raktinių žodžių sąrašus.
PPC kampanijų tvarkymas
Tik sukūrus naują kampaniją, jums pastoviai reikės ją tvarkyti, kad užtikrintumėte jos efektyvumą. Tiesą sakant, pastovi paskyros veikla yra vienas iš geriausių požymių, jog kampanija bus sėkminga. Reikėtų nuolatos analizuoti savo paskyros darbą, tuo pačiu atliekant šiuos pakeitimus savo kampanijos optimizavimui:
- Pridėkite PPC raktinių žodžių: išplėskite savo PPC kampanijų pasiekiamumą.
- Pridėkite neigiamų raktinių žodžių: pridėkite žodžius, kurie neveda lankytojų veiklos prie jūsų svetainės tikslo, prie neigiamų raktinių žodžių. Taip padidinsite savo kampanijos aktualumą ir sumažinsite nereikalingas išlaidas statant ant šių raktinių žodžių.
- Padalinkite savo reklamines kampanijas į grupes: padalinkite savo reklamines kampanijas į mažesnes grupes pagal aktualumą, kurdami skirtingus reklaminius tekstus ir nukreipimo puslapius tikslinėms grupėms. Taip padidinsite paspaudimų dažnį ir kokybės balą.
- Peržiūrėkite brangius PPC raktinius žodžius: Stebėkite brangius ir mažai našumo teikiančius raktinius žodžius ir, esant reikalui, juo išjunkite.
- Tobulinkite nukreipimo puslapius (Landing Page): keiskite turinį savo nukreipimo puslapiuose taip, kad jis derintųsi su individualiomis paieškų užklausomis. Tai nukreipia lankytojus link jūsų svetainės tikslų. Nenukreipkite viso savo lankytojų srauto į vieną puslapį.
Daugiau patarimų kuriant PPC marketingo strategiją savo verslui skaitantiems angliškai:

