Ar esate nors truputį girdėję apie PPC (Pay-Per-Click) rinkodarą ir norite sužinoti daugiau? O gal jau žinote, kad norite naudoti PPC reklamuojant savo verslą, bet nežinote kur pradėti? Jeigu taip, tai atėjote į gerą vietą! Čia jūs sužinosite viską, ką reikia žinoti apie PPC ir šių žinių panaudojimą asmeniniams tikslams.

Pirmiausia reikėtų apibrėžti PPC sąvoką ir bendrai apibūdinti kaip gi PPC reklama veikia. Pradėkim!

Adwords reklama

 

Kas yra PPC?

 

PPC yra angliškas akronimas, reiškiantis Pay-Per-Click (liet. Mokėjimas už paspaudimą). Tai yra internetinės rinkodaros modelis, kuriuo vadovaujantis reklamuotojai moka mokestį kiekvieną kartą kai kas nors paspaudžia vieną iš jų reklamų. Iš esmės tai yra būdas nusipirkti apsilankymų savo svetainėje, vietoje to, kad bandytumėte sugeneruoti tų apsilankymų srautą organiškai.

 

Reklama paieškų sistemose yra viena iš populiariausių PPC rinkodaros formų. Ji leidžia reklamuotojams siūlyti kainą už reklamos talpinimą paieškos sistemos remiamose nuorodose, kuri pasirodo kažkam vykdant paiešką panaudojus raktinį žodį, susijusį su reklamuotojų siūlomu produktu ar paslauga. Pavyzdžiui, jeigu mes siūlome statymą už raktinį žodį „PPC software“, mūsų reklama gali pasirodyti pačiame Google paieškos rezultatų viršuje.

 

Kiekvieną kartą kai kažkas paspaudžia mūsų reklamą, taip nukreipiant dar vieną lankytoją į mūsų svetainę, turime paieškos sistemai sumokėti mažą mokestį. Jeigu PPC strategija veikia sėkmingai, šis mokestis yra nereikšmingas, kadangi vienas apsilankymas jūsų svetainėje yra vertingesnis nei šis mokestis. Kitaip tariant, jeigu mokame 3 eurus už paspaudimą, bet paspaudimas galų gale priveda lankytoją prie 300 eurų pirkinio mūsų svetainėje, tuomet uždirbame didelį pelną.

 

Norint sukurti sėkmingą PPC kampaniją, turime įdėti daug pastangų. Turime surasti ir pasirinkti tinkamus raktinius žodžius, juos surinkti ir iš jų padaryti kokybiškas reklamų kampanijas ir jų grupes, sukurti nukreipimo puslapius, kurie yra optimizuoti ir toliau sudominti lankytoją. Reklamuotojams, kurie kuria aktualias ir tikslingas PPC kampanijas, paieškų sistemos atsilygina sumažindami mokesčius už reklamos paspaudimą. Jeigu jūsų reklamos ir nukreipimo puslapiai yra naudingi vartotojams, Google iš jūsų reikalauja mažesnio mokesčio už paspaudimą, taip leisdamas jums padidinti savo pajamas. Taigi, jeigu norite pradėti naudoti PPC strategijas, svarbu išmokti kaip tai teisingai daryti.

 

Kas yra Google AdWords reklama?

 

Google AdWords reklama yra pati populiariausia PPC marketingo sistema pasaulyje. Adwords reklama leidžia verslui kurti reklamas, kurios yra matomos Google paieškos sistemos rezultatuose arba kitose Google platformose.

 

AdWords reklama veikia mokėjimo už paspaudimą modeliu, kuomet vartotojai stato pinigus už raktinius žodžius ir moka mokesčius už kiekvieną paspaudimą ant jų reklamos. Kiekvieną kartą kažkam vykdant paiešką, Google neria į AdWords reklamuotojų maišą ir ištraukia kelis laiminguosius, kurie galų gale pasirodys labai vertingoje reklamos vietoje paieškos rezultatų viršuje. Laimėtojai yra pasirenkami atsižvelgiant į keletą faktorių, tarp kurių yra ir jų reklamos kampanijų bei raktinių žodžių kokybė/aktualumas ir statymų dydis.

 

Kalbant kiek konkrečiau, tai priklauso nuo reklamuotojo reklamos reitingo (Ad Rank), t. y. rodiklio, apskaičiuojamo padauginant du svarbiausius faktorius – CPC statymą (Cost-Per-Click, liet. mokestis už paspaudimą) ir kokybės balą (quality score), kuris apima paspaudimų dažnį (click-through rate), aktualumą ir nukreipimo puslapio kokybę. Ši sistema leidžia laimintiems reklamuotojams pasiekti savo potencialius pirkėjus sumokėjus mokestį, kuris atitinka jų biudžetą. Iš esmės tai yra aukcionas.

 

Adwords galite mokytis nemokamai štai čia!

 

Užsiimti PPC marketingu per AdWords sistemą yra labai naudinga, kadangi kaip populiariausia paieškų sistema, Google valdo didžiausius lankytojų srautus. Kaip dažnai jūsų PPC reklama pasirodys paieškos sistemoje priklauso nuo to, kuriuos raktinius žodžius ir derinimo tipus (match types) pasirinksite. Nors jūsų PPC marketingo sėkmingumas priklauso nuo daugelio faktorių, siekiant aukščiausių rezultatų galite koncentruotis ties šiais:

 

 

PPC raktinių žodžių atrinkimas

Adwords reklama Google

Raktinių žodžių atrinkimas PPC tikslams gali užimti labai daug laiko, bet taip pat yra be galo svarbus. Visa jūsų PPC kampanija yra paremta raktiniais žodžiais ir, kaip žinia, sėkmingiausi AdWords reklamuotojai pastoviai plečia ir peržiūri savo raktinių žodžių sąrašą. Jeigu atliekate raktinių žodžių atranką tik vienąkart (kai sukuriate savo pirmąją kampaniją), tikriausiai praleidžiate šimtus naudingų, nebrangių ir aktualių raktinių žodžių, kurie potencialiai jums gali sugeneruoti milžinišką lankytojų srautą.

 

Efektyvus PPC raktinių žodžių sąrašas turėtų būti:

 

 

PPC kampanijų tvarkymas

 

Tik sukūrus naują kampaniją, jums pastoviai reikės ją tvarkyti, kad užtikrintumėte jos efektyvumą. Tiesą sakant, pastovi paskyros veikla yra vienas iš geriausių požymių, jog kampanija bus sėkminga. Reikėtų nuolatos analizuoti savo paskyros darbą, tuo pačiu atliekant šiuos pakeitimus savo kampanijos optimizavimui:

 

 

Daugiau patarimų kuriant PPC marketingo strategiją savo verslui skaitantiems angliškai:

https://www.forbes.com/sites/neilpatel/2016/06/30/4-tips-for-mastering-pay-per-click-marketing-right-now/#1351f1567e76

Summary
Adwords reklama. Kas yra mokėjimas už paspaudimą?  Išmokite PPC rinkodaros pagrindų.
Article Name
Adwords reklama. Kas yra mokėjimas už paspaudimą? Išmokite PPC rinkodaros pagrindų.
Description
Ar esate nors truputį girdėję apie PPC (Pay-Per-Click) rinkodarą ir norite sužinoti daugiau? Adwords reklama ir jos pagrindai.
Author
Publisher Name
Brand Scatter
Publisher Logo