Būdami kliento kailyje nuolatos norime kažkokių gyvenimą palengvinančių funkcijų internete. Tarkime jūs randate kepyklėlę, kuri gamina šokoladinį pyragą, kurio šiandien taip norėjote. Pagooglinate adresą ir išsiruošiate iš namų jo pirkti. Pagaliau ten atvykstate ir… uždaryta. Iš karto verčiate kaltę Google, kodėl jis jums nesiruošė to pasakyti? Tačiau kaltinti reikėtų ne Google, o kepyklėlės savininką. Juk tai jis neatnaujino informacijos apie darbo laiką, adresą ir t.t.
My Business, Places for Business ir Google+
Pradėkime nuo Google My Business, kurio pirmtakas yra Google Places for Business. Google My Business yra prietaisų skydelis, kuriame galite valdyti visą informaciją, kurią Google pateikia apie jūsų kompaniją ieškant paieškų variklyje, žemėlapiuose ir Google+. Tai apima jūsų telefono numerį, interneto svetainę, kelio nuorodas iki jūsų vietos, nuotraukas, apžvalgas ir t.t. Tokiu būdu Google padeda jus lengviau rasti, pritraukti daugiau lankytojų ir sukurti patikimą įvaizdį. Juk turbūt norėtumėte, kad jūsų parduotuvės vitrina atrodytų nuostabiai, todėl lygiai taip pat reikėtų rūpintis ir savo internetine vitrina. Susikurkite savo My Business puslapį:
https://www.google.com/business/
Google+
Sekant Facebook pėdomis, norėdama apjungti visus savo vartotojus, Google sukūrė nuosavą socialinį tinklą. Kiek anksčiau, norint susikurti My Business puslapį reikėdavo turėti Google+ paskyrą, tačiau dabar tai tapo tiesiog dar viena skydelio funkcija. Savo verslo G+ paskyroje galite dalintis nuotraukomis ir įrašais, susisiekti su klientais ir dalyvauti įvairiose bendruomenėse (žmonių grupės su panašiais pomėgiais) ir kolekcijose (įrašų grupės panašia tema arba turiniu). Jūsų gerbėjai ir lankytojai galės jus sekti norėdami gauti naujienas ir dalintis jūsų įrašais.
Kaip viską panaudoti savo verslo naudai?
Kaip ir su kitais socialiniais tinklais, nereikia didelio mokslo norint išmokti naudotis Google+. Pirmiausia jums reikės turėti Google arba Gmail paskyrą. Tuomet, patekus į savo profilį, galite pradėti burti savo draugų ratą ir suskirstyti juos į grupes, vadinamas „ratais“ (circles). Šie ratai jums padės susisiekti su tam tikromis grupėmis žmonių jūsų kontaktuose.
Turbūt paklausite, ar kas nors dar išvis naudojasi Google+? Ši platforma išliko ganėtinai populiari tarp įvairių bendruomenių, ypatingai fotografų (kadangi šis socialinis tinklas orientuojasi į nuotraukas, kaip pirminį turinio formatą). Tai yra puiki vieta susisiekti su potencialiais klientais ir gerbėjais.
Kadangi kolekcijų ir bendruomenių kūrimas yra pritaikytas labai specifinėms žmonių, kuriuos sieja panašūs pomėgiai, grupėms, Google+ jums suteikia progą savo idėjomis pasiekti tikslines klientų grupes. Kitaip tariant, suteikdami įdomų gabalėlį informacijos tinkamai auditorijai, jūs pakurstysite jų susidomėjimą ir išplėsite savo prekinio ženklo atpažįstamumą. Galėsite dalintis naujienomis, nuotraukomis, o taip pat organizuoti renginius ir juose dalyvauti.
Google My Business
Kokią informaciją turėtumėte registruoti Google My Business? Viską. O jeigu rimtai, tai kuo daugiau, tuo geriau. Juk norite, kad jūsų būsimi klientai ir partneriai jus rastų ir su jumis susisiektų kuo greičiau!
Ką svarbu įtraukti:
- Darbo laikas. Labai svarbu nurodyti darbo valandas. Turbūt nenorite, kad jūsų klientai pasirinktų jūsų konkurentą vien dėl to, kad jų darbo valandos yra matomos, o jūsų – ne.
- Telefono numeris. Įtraukite pagrindinį ir taip pat mobilų, jeigu jūsų dažnai nebūna biure.
- Adresas ir nuorodos. Jūsų adresas bus rodomas Google žemėlapiuose kaip smeigtukas. Tuo pačiu, atlikus vieną paspaudimą Google pasiūlys greičiausią kelią iki jūsų verslo vietos.
- Apžvalgos. Paskatinkite savo klientus jums palikti įvertinimą ir trumpą apžvalgą, kuriuos Google savo atžvilgiu naudoja jūsų paieškos sistemos optimizacijai. Tuo pačiu, jos padės žmonėms galutinai nuspręsti ar naudotis jūsų paslaugomis.
- Aprašymai. Norėdami įterpti trumpą aprašymą apie save ir savo verslą, apsilankykite aboutme.google.com, paspauskite ant rožinio pliuso ženklo ir pasirinkite „story“. Galite pridėti antraštę ir įžangą, kurią Google rodys jūsų verslo skiltyje.
- Nuotraukos ir virtualus turas. Pasak Google, aprašai su nuotraukomis ir virtualiais turais susilaukia dvigubai daugiau dėmesio.
Nepamiškite, jog žmonės nenori dėti pastangų, kad su jumis susisiektų. O potencialūs klientai beveik visuomet norės apie jus sužinoti daugiau.
Geriausi įpročiai
Štai keletas puikų įpročių, kurie pagelbės išnaudojant jau minėtas Google funkcijas:
- Keletas darbo adresų. Leiskite visiems žinoti, kad turite daugiau nei vieną darbo adresą. Kai kurios kompanijos klaidingai mano, jog pilnai užtenka nurodyti tik pagrindinį darbo adresą. Tarkime turite po vieną parduotuvę Klaipėdoje ir Šiauliuose. Kaip su jumis susisiektų Šiauliečiai, jeigu nurodėte tik savo pagrindinį adresą Klaipėdoje? Labai svarbu nurodyti visus adresus, nes vykdant paiešką Google rodys parduotuvės adresą, kuris bus arčiausiai ją vykdančio vartotojo. Taigi, jeigu turite keletą darbo adresų, rekomenduojame juos visus valdyti iš vienos paskyros. Tai padaryti bus lengva, kadangi Google turi masinio įkėlimo funkciją.
- Neignoruokite apžvalgų. Jos turi didelę įtaką ir leidžia jums išsiskirti iš kitų. Todėl sekite jas ir, esant reikalui, atsakykite į bet kokias užklausas. Pratęskite pokalbį su savo klientais, ypač tais atvejais, kai jie jus teigiamai įvertina.
- Būkite nuoseklūs. Ta pati informacija turėtų būti pasiekiama tiek jūsų My Business puslapyje, tiek jūsų svetainėje, bei Google+ paskyroje. Galbūt manote, kad pakanka įvesti teisingą informaciją į My Business puslapį. Tačiau Google nepatinka besikertanti informacija, todėl jis bandys suderinti ją su jūsų svetainėje esančia (galimai klaidinga) informacija. Tad naujinant savo duomenis, įsitikinkite, kad jie yra visur vienodi.
- Tyrinėkite ir naudokitės Google+ bendruomenėmis ir kolekcijomis. Tai puikus būdas skleisti savo idėjas ir įgyvendinti savo viziją. Jos taip pat gali išryškinti įtaką darančių vartotojų grupes, kad galėtumėte juos sekti ir su jais susisiekti.
My business puslapio turėjimas ir egzistavimas Google žemėlapiuose padės padidinti jūsų matomumą. Kuo daugiau apie save atskleisite informacijos, tuo lengviau lankytojams bus jus rasti. Jeigu pasistengsite tinkamai užpildyti šią informaciją, Google jūsų verslą rodys kaip „patvirtintą“, kas padės kelti jūsų verslo reputaciją.
Negana to, jūsų My Business puslapio informacijos naujumas gali pagerinti jūsų paieškos sistemos optimizaciją. Taigi jūsų kompanija dėl to gali būti rodoma paieškos rezultatų viršuje.
Kuo lengviau bus rasti jūsų verslą, tuo daugiau sulauksite apsilankymų ir skambučių. Naudokite funkciją „Insights“, kad galėtumėte stebėti ir analizuoti šiuos lankomumo šoktelėjimus. Čia galėsite matyti skambinusiųjų numerius ir skambučių kilmę, raktinius žodžius, kuriuos žmonės naudodami jus randa ir kt. Ši informacija padės jums keisti ir tobulinti savo strategiją, tam, kas jus ir toliau rastų. Straipsnis apie naujosios „Insights“ versijos patikimumą:
http://blumenthals.com/blog/2017/05/06/how-accurate-is-google-my-business-insights/
Dar keli argumentai – My Business puslapį labai lengva susikurti, tai jums nieko nekainuoja ir tėra vienas laukas, kurį jums reikės užpildyti, redaguoti ir naujinti. Todėl nebeieškokite pasiteisinimų, patobulinkite savo verslo strategiją jau dabar!