3 žingsniai padėsiantys užsitarnauti daugiau prenumeratorių
Nors šiais laikais Email Marketingas yra šiek tiek nustelbtas Facebook „Like“ funkcijos ar būsenos atnaujinimų, vis dar glaudžiai esame prisirišę prie šio, jau rodos taip senai gyvuojančio, susisiekimo kanalo. Kai kas netgi pasakytų, kad jiems elektroninis paštas yra tarsi ramybės oazė socialinių tinklų sukurtame triukšme.
Štai kodėl yra taip svarbu kurti el. pašto reklamos kampanijas. Tiesa, jas kurti reikėtų kokybiškai. Taigi šiame straipsnyje aptarsime geriausias strategijas, kaip iš pamatų sudėlioti savo reklamą taip, kad ji sėkmingai pasiektų jūsų potencialų klientą.
Būkite mandagūs
Žmonės jau ir taip yra pratę visur matyti reklamas. Tad nors galvojate, kad jūsiškė yra ypatinga ir išskirtinė, yra nemažas šansas, kad vartotojui ji atrodo tokia pati kaip visos. Todėl nepamirškite ko prašote ir būkite mandagūs. Buvimas kažkieno pašto dėžutėje yra tarsi buvimas jų namuose: jeigu jūsų paprašo nusiauti batus, turbūt taip ir padarysite. Tas pats galioja ir elektroninio pašto rinkodaroje, tad nepamirškite elgtis gražiai.
1 žingsnis: Gaukite sutikimą
Akivaizdu, kad norint sukurti el. pašto reklamos kampaniją, pirmiausia reikalingas vartotojo sutikimas, todėl pirmiausia reikėtų koncentruotis ties ilgo adresų sąrašo sudarymu. Egzistuoja įvairių būdų tai padaryti. Kai kurie verslai siūlo nemokamus produktus ir paslaugas, dar kiti siunčia naujienlaiškius ar naujienas apie konkretų produktą. Visų svarbiausia yra nurodyti konkrečią priežąstį, kodėl prašote el. pašto adreso. Čia jums pasitarnaus įtraukiančios antraštės ir geri teksto kūrimo įgūdžiai.
- Ką gausiu jeigu duosiu savo el. pašto adresą?
- Ar siųsite man brukalą?
- Kaip dažnai man rašysite?
- Ar gausiu nuolaidą?
- Ar galėsiu išbandyti produktus ar paslaugas anksčiau už kitus žmones?
- Ar man siųsite tik aktualią informaciją?
Norint sėkmingai pradėti savo kampaniją jums reikės atsakyti į visus šiuos klausimus. Nesukelsite labai didelio susidomėjimo, tiesiog parašę „Įveskite savo adresą, kad gautumėte naujienas“. Bandykite pritraukti naujų klientų konkrečiais pažadais ir siūlymais.
Taip pat nepamirškite, jog geriausi kandidatai yra jau iš jūsų pirkę vartotojai. Todėl norintiems apsipirkti jūsų svetainėje sukurkite registracijos procesą arba el. pašto prenumeratą. Su šiais adresais elkitės ypač pagarbiai.
Stenkitės patekti į „baltąjį sąrašą“
Nors daugelis el. pašto paslaugų tiekėjų stengiasi, kad jūsų laiškai nebūtų blokuojami, jie negali kontroliuoti kurią dėžutę jie galų gale pasieks: gautuosius laiškus ar šlamštą. Nors jie gali pateikti apie jus kokybės įvertinimą, taip nustatant jūsų pasiekiamumą, geriausias būdas užtikrinti, kad jūsų laiškai yra gaunami, yra patekimas į „baltąjį sąrašą“.
Iš esmės tai yra tas pat, jeigu jūs būtumėt pažymėtas kaip gavėjo „draugas“. Geriausias būdas patekti į šį sąrašą yra būti įtrauktam gavėjo į savo adresų sąrašą. Tai galite padaryti kiekviename el. laiško viršuje įtraukus šio įtraukimo instrukcijas, ypatingai tada, kai išsiunčiate pirmąjį „padėkos už registravimąsi“ laišką.
2 žingsnis: Skaičių žaidimas
Išpildykite jūsų pačių nustatytus lūkesčius
Email Marketingas yra grindžiamas klientų lūkesčiais, kuriuos galiausiai valdote jūs patys. Jeigu naudojate geras antraštes ir jas nuolatos išpildote veiksmais, galite būti garantuoti savo kampanijos efektyvumu. Tačiau jeigu pirma žadate vartotojui, kad siųsite tik vieną el. laišką per savaitę, ir siunčiate juos kasdien, šaunate sau tiesiai į koją. Kita vertus, jeigu vartotojas tikisi iš jūsų naujienų ar žinių apie produkto būseną kasdien, o jūs jų jam nesiunčiate, jis taip pat bus nepatenkintas.
Todėl jūsų pirmasis laiškas yra labai svarbus, kad užtikrintumėte reklaminės kampanijos sėkmę. Beveik visi elektroninio pašto paslaugų tiekėjai taip pat leidžia sukurti automatinio atsakiklio žinučių sistemą, todėl nepamirškite ja pasinaudoti.
Pirmasis jūsų laiškas turėtų būti išsiunčiamas iš karto, kartu su prisistatymu ir jūsų paaiškinimu ką žadate daryti su gautuoju el. pašto adresu. Šiuo atveju, geriau viską išdėstyti detaliai, o ne paviršutiniškai. Taigi nuo šiol reikėtų laikytis savo išdėstytų pažadų.
Kuomet teikti pasiūlymus?
Prieš teikdami bet kokius pasiūly
mus, stenkitės įsivaizduoti save kliento kailyje. Pagalvokite ar vis dėlto jūsų žinutė sutampa su pačių nustatytais lūkesčiais. Nesiųskite aklų pasiūlymų, geriau personalizuokite juos pagal klientų apsipirkimo įpročius. Apsvarstykite kokią vertę jūs sukuriate vartotojui, galbūt galite kurti klientams vertingus naujienlaiškius, kuriuose įterpiate daug naudingos informacijos arba nuorodų su kokybišku turiniu.
Kiekvienas verslas turi skirtingų poreikių, todėl nėra konkrečių ir greitų patarimų kaip dažnai turėtumėte siųsti pasiūlymus ar įvairų turinį. Tačiau vertėtų prisiminti, kad su bet kokia vartotojų informacija reikėtų elgtis atsargiai ir protingai, juk bet kada galite prarasti jų sutikimą.
Kalbant apie turinį, turime nubrėžti liniją tarp to, kas yra vadinama geru naujienlaiškiu ir prastu naujienlaiškiu. Pirmoji užuomina, jog gavote prastą naujienlaiškį yra tai, kad net neprisimenate tokio užsiprenumeravę. Taip atsitinka kuomet verslas nereguliariai komunikuoja su savo prenumeratoriais, arba tiesiog jūsų adresą prideda prie savo sąrašų automatiškai, kai gauna iš jūsų asmeninį laišką arba vizitinę kortelę.
Kokybiškiausi naujienlaiškiai dažnai susideda iš žinučių ir naujienų. Pavyzdžiui, net jeigu ir pats laiškas susideda iš naujienų apie produktus, jis yra atsveriamas asmenine žinute ar jums aktualia informacija. Stenkitės savo naujienlaiškį naudoti santykių su klientu vystymui, o ne nuolatiniam pasiūlymų kaišiojimui. Geriau išsaugokite pasiūlymus ypatingoms progoms, tokioms kaip akcijos, renginiai ir svarbūs pranešimai.
Automatinis atsakiklis
Nepamirškite bendrauti su savo klientais net ir tuomet, kai neturite ką parduoti. Čia jums padės automatinis atsakiklis, su kuriuo galėsite kurti tvarkaraščius pastoviam turinio siuntimui keliems mėnesiams į priekį. Nauda yra tokia, kad kai galiausiai išsiųsite laišką skelbdami apie naują produktą ar išpardavimą, galėsite būti tikri, kad skaitytojas atpažins jūsų prekinį ženklą ir jūsų pasiūlymas nebus „nukritęs iš dangaus“. Žinoma, labai svarbu tvarkaraštį nustatyti taip, kad laiškai būtų siunčiami tam tikromis dienomis, kada informacija yra aktualiausia. Jeigu siunčiate daugiau nei vieną laišką per dieną – tikriausiai klientui greitai atsibosite. Bendrai tariant, jeigu abejojate ir klausiate savęs ar kartais ne per dažnai savo klientų sąrašui siunčiate laiškus, reiškia greičiausiai tai darote per dažnai.
3 žingsnis: Analizė ir segmentavimas
Analizė
Jūsų reklamos kampanijos analizės sekimas yra labai svarbi rinkodaros dalis, todėl elektroninio pašto rinkodara yra ne išimtis. Nors praktiškai visa statistika yra svarbi, didžiausią dėmesį kreipkite į 3 aspektus: atidarymų dažnį (open rate), paspaudimų dažnį (click-through rate) ir prenumeratų nutraukimus (unsubscribes).
Atidarymų dažnis jums parodys kaip gerai kuriate santykius su savo klientais, t.y. jeigu skaičius žemas, tai reiškia, kad žmonės naikina laiškus vos tik juos gavę. Tokiu atveju reikėtų pradėti labiau gilintis į jūsų naujienlaiškių teikiamą vertę ir nustatytų lūkesčių pildymą.
Žemas paspaudimų dažnis gali reikšti, kad jūsų žinutė liko nesuprasta arba pasirodė nepakankamai patraukli. Šiuo atveju koncentruokitės ties teksto kokybe ir antraščių gerinimu.
Jeigu daug žmonių nutraukia prenumeratas, jums reikėtų susirūpinti ar tikrai kuriate kokybišką turinį ir vertę savo prenumeratoriams. Bandykite išsiaiškinti kokiu metu dažniausiai vyksta šie nutraukimai ir stenkitės kažką keisti. Jeigu tai atsitinka išsiuntus automatinio atsakiklio laišką, perrašykite jį. Jeigu tai nutinka jums išsiuntus pasiūlymą, pergalvokite savo žinutės tekstą. Jeigu vartotojai nutraukia prenumeratą tik prisiregistravus, apgalvokite ar jūsų pirminės antraštės sutampa su tuo, ką jūs iš tiesų siunčiate.
Jeigu kreipsite dėmesį į savo strategijos analizės duomenis, jie galės jums išduoti konkrečias jūsų daromas klaidas ir leis jas pataisyti.
Segmentavimas
Segmentavimas yra jūsų klientų adresų sąrašo skaidymas į atskiras tikslines grupes. Keletas pavyzdžių:
- Egzistuojančių klientų sąrašas (priešingas potencialių klientų sąrašui)
- Naujienos apie produktus
- Naujienlaiškis
- Kasdienių laiškų gavėjų sąrašas
Padalinus savo klientų sąrašą į mažesnes grupes, galėsite siųsti jiems aktualesnę informaciją. Kai kurie klientai nori gauti naujienas apie produktus ir išpardavimus, kol kiti nori gauti informaciją tik apie naujas versijas. Jeigu neduosite jiems pasirinkimo galimybės, galite juos prarasti iš viso. Kadangi geriausi pirkėjai yra jau esami jūsų klientai, akivaizdu, kad turėtumėte įdėti pastangų išlaikyti juos savo prenumeratorių sąraše.
Segmentuojant klientų sąrašus, galite išsiųsti žinutę tik tiems prenumeratoriams, kurie neatidarė jūsų paskutinio laiško (ir paklausti kodėl), arba tik tiems, kurie parodė susidomėjimą. Galite eksperimentuoti su įvairiomis grupėmis siųsdami skirtingas žinutes, ir taip atrasti geriausias strategijas. Yra galybė adresų sąrašo segmentavimo būdų, jums tereikia atsirinkti sau tinkamiausią (Daugiau informacijos: čia)
Segmentuoti sąrašus nėra ypatingai sunku, tačiau tai pareikalauja daug laiko. Dėl šios priežąsties daugelis nusprendžia nesivarginti, o tai jums suteikia šansą išsiskirti. Jūsų klientų elektroninio pašto adresų sąrašas yra vienas vertingiausių jūsų išteklių, tad išmokus kaip teisingai jį valdyti, jūsų pastangos atsipirks iš karto.